- López Jiménez D.; Dittmar E. C.; Vargas Portillo J. P. “Self-regulation of sexist digital advertising: from ethics to law”. Journal of Business Ethics, 2020.
- Martínez-López F. J., Merigó J. M., Gázquez-Abade J. C., Ruiz-Reale J. L. “Industrial marketing management: Bibliometric overview since its foundation”. Industrial Marketing Management, vol. 84, pp. 19-38, 2020.
- Ravenda D.; Giuranno M. G.; Valencia-Silva M. M.; Argiles-Bosch J. M; García-Blandón J. “The effects of mafia infiltration on public procurement performance”. European Journal of Political Economy, vol. 64, 2020.
-
Muela-Molina C.; Perelló-Oliver S.; García-Arranz A. “The Endorsers’ Presence on Regulation and Endorsements in Dietary Supplements’ Advertising on Spanish Radio”. Health Policy, vol. 124, núm. 8, pp. 902-908, 2020.
-
Martínez-López F. J.; Li Y.; Liu H.; Feng C. “Do safe buy buttons and integrated path-to-purchase on social platforms improve users' shopping-related responses?”. Electronic Commerce Research and Applications, vol. 39, 2020.
-
D’Alessandro S.; Miles M.; Martínez-López F. J.; Anaya-Sánchez R.; Esteban-Millat I.; Torrez-Meruvia H. “Promote or Perish? A brief note on academic social networking sites and academic reputation”. Journal of Marketing Management, vol. 36, núm. 5-6, pp. 405-411, 2020.
-
Martínez-López F. J.; Anaya-Sánchez R.; Fernández Giordano M.; Lopez-Lopez D. “Behind influencer marketing: Key marketing decisions and their effects on followers’ responses”. Journal of Marketing Management, vol.36, núm 7-8, pp. 579-607, 2020.
-
Ilie C.; Fornes G.; Cardoza G.; Mondragón Quintana J. C. “Development of business schools in emerging markets: learning through adoption and adaptation”. Sustainability, vol. 12, núm. 20, 2020.
-
Martínez-López F. J.; Anaya-Sánchez R.; Esteban-Millat I.; Torrez-Meruvia H.; D’Alessandro S.; Miles M. “Influencer marketing: brand control, commercial orientation and post credibility”. Journal of Marketing Management, 2020.
-
García-Piña Rosete j. C.; Hernandez Barros R.; Blanco-Jiménez M. “SEM analysis on Global Fortune 500 Corporations with green ratings”. Energy Efficiency, vol.13, núm. 6, pp. 1135-1145,2020
-
Bautista-Valhondo J.; Alfaro-Pozo R. “Mixed integer linear programming models for Flow Shop Scheduling with a demand plan of job types”. Central European Journal of Operations Research, vol. 28, núm. 1, pp. 5-23, 2020.
-
Martínez-López F. J.; Li Y.; Feng C.; Esteban-Millat I. “Purchasing through Social Platforms with Buy Buttons: A Basic Hierarchical Sequence”. Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce, vol.30, núm.1, pp.67-87, 2020.
-
Morales-Contreras M. F.; Suárez-Barraza M. F.; Leporati M. “Identifying Muda in a fast food service process in Spain”. International Journal of Quality and Service Sciences, vol.12, núm.2, pp.201-226, 2020.
- Muela-Molina C.; Romero-Rodríguez L. M.; García-Arranz A. “The irresponsible self-regulation of media in Spain: high-grade alcoholic beverage advertising in sports radio programmes”. Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues, vol. 23, núm. 1, 2020.
- López Jiménez D. “La trama para desestabilizar el mundo determinando el sentido del voto en las últimas elecciones norteamericanas. A propósito de la obra de: Wylie, Christopher”. Utopía y Praxis Latinoamericana, vol. 25, núm. 91, pp. 283-286. 2020.
- Marqués-Pascual J.; González-Peláez M. “Pros y contras del remozado código deontológico de los periodistas catalanes”. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, vol. 26, núm. 1, pp. 207-213, 2020.
- López Jiménez D. “Sobrevivir a la publicidad desde una perspectiva ética”. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, vol. 26, núm. 3, pp. 1265-1279, 2020.
- Fondevila Gascón J. F., Vila F., Rom Rodríguez J., Perelló Sobrepere M. “Interactividad en la prensa online. Una comparativa en diarios regionales y de referencia en Cataluña”. Estudios sobre el Mensaje Periodístico, vol. 26, núm. 4, pp. 1421-1431, 2020.
- López Jiménez D.; Dittmar E. C.; Vargas Portillo J. “Cooperation and relationship in the Triple Helix model of innovation”. International Journal of Knowledge and Learning, 2020.
- Ravenda D.; Valencia-Silva M. M.; Argiles-Bosch J. M.; García-Blandón J. “Measuring Labour Tax Avoidance and Undeclared Work: Evidence from Tax-Avoidant Offending Firms”. Journal of Applied Accounting Research, 2020.
- Ajour El Zein S.; Romera Jiménez C.; Gheshmi R. “Meta-Analysis on Bitcoin”. International Journal of Mechanical and Production, Engineering Research and Development, vol. 10, núm. 3, pp. 11695-11709, 2020.
- López Jiménez D.; Dittmar E. C. “Covid19 y autorregulación en la distinción de información fidedigna”. Opción, vol. 36, núm. 92, pp. 255-287, 2020.
- López Jiménez D.; Vargas Portillo J.; Dittmar E. C. “Safeguarding privacy in social networks”. Revista de Direito, Estado e Telecomunicações, vol. 12, núm. 1, pp. 58-76, 2020.
- López Jiménez D. “Newsjacking posdigital: el secuestro de noticias en la estrategia de comunicación”. Revista de Comunicación, vol. 19, núm. 1, pp. 301-302, 2020.
- López Jiménez D. “Economía colaborativa, alojamiento y transporte”. Revista de Ciencias Sociales, vol. 26, núm. 3, pp. 344-347, 2020.
- López Jiménez D. “La dictadura de los datos”. Revista Crítica de Ciências Sociais, núm. 122, pp. 183-185, 2020.
- Herrera Peña J. N.; Calvo Dopico D.; del Castillo Puente A. M. “Análisis del valor añadido y performance de un nuevo envase en el mercado de azúcar”. Revista Galega de Economía, vol. 29, núm. 3, pp. 1-17, 2020.
- San-Jose L.; Retolaza J. L.; Torres Pruñonosa J. “Eficiencia social en las cajas de ahorro españolas transformadas en bancos”. El trimestre económico, núm. 347, pp. 759-787, 2020.
- Montalvo-García A.; Longo F., Peña-Molina A.; Torrez-Meruvia H. “The Blended Quality Development Curve: A Comparative and Longitudinal Study on the Improvement Rate by Using Blended Methodologies in Management Masters”. Universal Journal of Educational Research, vol. 8, núm. 5, 2020.
- López Jiménez D. “Blockchain: aspectos tecnológicos, empresariales y legales”. Paakat: Revista de Tecnología y Sociedad, vol. 10, núm. 18, 2020.
- López Jiménez D. “Derecho de daños tecnológicos, ciberseguridad e Insurtech”. Paakat: Revista de Tecnología y Sociedad, vol. 10, núm.19, 2020.
- López Jiménez D. “El deber de comunicación en la publicidad digital empresarial”. Iuris Tantum. RBD, núm. 30, pp. 866-869, 2020.
- López Jiménez D. “Ámbito contractual de la firma electrónica”. Iuris Tantum. RBD, núm. 30, pp. 870-873, 2020.
- Martínez J. V.; Marqués-Pascual J. “Diferentes estrategias en Twitter de los principales líderes políticos españoles en las elecciones generales de 2019 (28A)”. AdComunica, núm. 19, pp. 211-234, 2020.
- Sheen Moreno, M. J.; Arbaiza, F. “El uso de la identidad cultural en los anuncios publicitarios para afianzar la relación consumidor-marca. Campaña ‘Tenemos Barrio, Tenemos Mundial’ de cerveza Cristal”. Revista De Comunicación, vol. 19, núm. 2, 2020.
- Alet Vilaginés J. “Predicting customer behavior with Activation Loyalty per Period. From RFM to RFMAP”. Esic Market Economics and Business Journal, vol. 51, núm. 3, pp. 609-637, 2020.
- López Jiménez D. “Economía colaborativa y plataformas digitales”. Revista de Derecho, núm. 21, 163-165, 2020.
- Valle Ríos D.; Figueroa González J. M. “Percepción social de los socios sobre las Cooperativas No Agropecuarias en Cuba”. Deusto Estudios Cooperativos, núm. 15, pp. 119-144, 2020.
- Alet Vilaginés J. “Dar un salto cuántico para transformar la empresa de forma efectiva”. Harvard Deusto Business Review, núm. 303, pp. 40-56, 2020.
- Ávila Vila S.; Pascual Faura M. “Marco filosófico del compromiso organizacional: discusión del modelo de Allen & Meyer, y propuesta de un nuevo modelo de estudio”. Revista de Estudios Empresariales. Segunda época, núm. 1, pp. 201-226, 2020.
- Alonso V; Medina F. X.; Londoño Leal M. P. “Traditional games and sports as UNESCO's intangible cultural heritage facing tourist strategies”. Journal of Tourism and Heritage Research, vol. 3, núm. 1, pp. 94-106, 2020.
- Salas Cortes J.; Medina F. X.; Vázquez-Medina J. A. “Regional cuisines and “cocineras tradicionales” (traditional female cooks) in the state of Coahuila (Mexico): heritage, social discourses, identities and socioeconomic development”. Journal of Tourism and Heritage Research, vol. 3, núm. 3, pp. 1-14, 2020.
-
Sanz Bas D.; Morillo Bentué J.; Solé Moro M. L. “Carl Menger and the birth of subjective methodology in the Economic Science”. Anuario Jurídico y Económico Escurialense, núm. 53, pp. 397-444, 2020.
-
Heredia Yzquierdo J., Sánchez-Bayón A. “The European transition to a green energy production model: Italian feed-in tariffs scheme & Trentino Alto Adige mini wind farms case study”. Small Business International Review, vol. 4, núm. 2, pp. 39-52, 2020.
-
Barquin Rotchford G. “A tu jefe… ¡dale feedback!”. Capital humano. Revista para la integración y desarrollo de los recursos humanos, núm. 352, 2020.
-
Fortuño J. “Los cracks del fútbol y las empresas”. Capital humano. Revista para la integración y desarrollo de los recursos humanos, núm. 357, 2020.
-
León Montaño L. F., Rubio Osorio A. T., Carolina Valle Miranda J. C., Cobreros Romera I. M. “Implementación del Programa ‘Minuto de Oro’ en Mahou San Miguel”. Revista de Ciencias de la Comunicación e Información, vol. 25, núm. 2, pp. 107-131, 2020.
-
Maquet Makedonski M. J., Figueredo Alvarez L., Puza Garcia S., Romero Guerrero N., Ruiz Castillo D. “Programa para desarrollar el desapego en los cuidadores de perros guías”. Revista de Ciencias de la Comunicación e Información, vol. 25, núm. 2, pp. 133-155, 2020.
-
Odor Hurtado E. J., Portugal de la Cuerda P., Salado García P., Sanz Gómez O. “Programa para el fortalecimiento de la autoestima en jugadoras de fútbol adolescentes”. Revista de Ciencias de la Comunicación e Información, vol. 25, núm. 2, pp. 157-182, 2020.
- Andreu Escario A. “Negocios en los países islámicos”. Journal of the Sociology and Theory of Religion, vol. 9, pp. A-B, 2020.
- Pérez-Huertas J. L.; Barquín-Rotchford G. “Haciendo negocios en el Mundo Islámico: una aproximación cultural desde el Modelo de Hofstede”. Journal of the Sociology and Theory of Religion, vol. 9, pp. 1-15, 2020.
- Del Castillo Puente A. M.; De Pablo Carrera A. “Religión y empresas: claves para hacer negocios en el Islam”. Journal of the Sociology and Theory of Religion, vol. 9, pp. 16-31, 2020.
- Andreu Escario A. “Haciendo negocios en países islámicos: una visión panorámica”. Journal of the Sociology and Theory of Religion, vol. 9, pp. 32-46, 2020.
- Cerdá Suárez L. M.; García Vaquero M. “Evaluando la aplicación de Lean Six Sigma en la Industria Creativa: el caso de una empresa española en un país islámico”. Journal of the Sociology and Theory of Religion, vol. 9, pp. 47-59, 2020.
- Soage A. B. “Panorama de la finanza islámica: Historia, herramientas y futuro”. Journal of the Sociology and Theory of Religion, pp. 60-81, 2020.
- Checa Prieto S. B.; De Pedro Navarro L. “La influencia de la religión en la investigación de mercados en países Islámicos: caso de estudio del mercado del arroz en Arabia Saudí”. Journal of the Sociology and Theory of Religion, pp. 82-98, 2020.
- Heredia Yzquierdo F. J. “El caso de Malta: nuevas tecnologías distribuidas y el derecho comercial islámico. Una controversia europea.”. Journal of the Sociology and Theory of Religion, pp. 99-109, 2020.
- García Vaquero M. “Sociología del poder: relaciones institucionales en el Sector público y con actores sociales”. Journal of the Sociology and Theory of Religion, vol. 9, pp. I-III, 2020.
- Lominchar J. “Nuevas tendencias en RR.HH. y desarrollo de talento profesional”. Journal of the Sociology and Theory of Religion, vol. 9, pp. IV-V, 2020.
-
García-Ramos Lucero M. A.; Rejas Muslera R. “Balance del régimen jurídico-económico de las ICOs en la financiación de las PYMES”. Derecho y Cambio Social, núm. 61, pp. 489-501, 2020.
-
Sánchez-Bayón A.; García-Ramos M. A. “How to undertake with digital currencies as CSR 3.0 practices in wellbeing economics?”. Journal of Entrepreneurship Education, vol. 23, núm. S1, 2020.
-
Ruiz-Campillo X.; Bulmer E. “Drivers and Solutions for Food Waste in the Restoration Sector: A Case Study”. Journal of Food Research, vol. 9, núm. 5, pp. 32-41, 2020.